Ha már éppenséggel elmúltál 18, elérkezett az idő odafigyelni a keringésedre.

A szegényes vérkeringés okai mozgásszegény életvitel és a természetes öregedés kombinációja. Hiszen ezek miatt a vér kevésbé hatékonyan áramol testszerte, ami disztális hipotermiához vezet. A tünetek előfordulása nőknél jellemzőbb, mint férfiaknál.

Rendszeres testedzés valamilyen formában elengedhetetlen. Nem kell feltétlenül erőteljes edzésre gondolni, egy jó séta, futás vagy biciklizés már mindenképpen javít a keringési problémákon. Ezenfelül, ne feledd, hogy az erőgyakorlatok segítenek izomtömeget építeni és karbantartani azt, ami cserébe felgyorsítja az emésztést,ezért nem csak a kardió edzésekre érdemes fókuszálni . Íme, pár ötlet otthonra is akár :

 

Nem is gondolnánk, de egy sor lépcső, nagy segítség lehet. Bemelegítésként fel-le lépkedni az alsó fokon három percig, majd le és fel a második fokig,egy percen át, a karokat is mozgatni közben, ezután pihenés. A következő fel és le lépkedés a harmadik fokig, majd pihenés. Ebből akár 10 perc is jótékony vagy fel lehet építeni hosszabb ismétléseket is. Ez felgyorsítja a vérkeringést, erősíti a lábakat, átmozgatja a karokat és a törzset.

 

Ha úgy döntenél, hogy veszel magadnak egy pár,olcsó súlyzót, az lehetőségek egész tárházát nyithatja meg. Megcélozva 15 -20 ismétlést mindenből, például karhajlításokat bicepszre, karfeszítéseket tricepszre. Súlyzóval a kézben hatékonyabb a vádli gyakorlat is. És csinálhatsz még egykezes evezés, vállból nyomást,csukló kiengedést és összehúzást. Elsőre biztosan soknak hangzik, pedig nem vészes ha egyszer már hozzákezdtél. A kulcs, hogy rendszeresen csináld… (majd’ minden nap).

 

Több vékony réteg ruha segít melegen maradni télen. Ahogyan a test melege beszorul a ruhák rétegei közé. Napi 6-8 óra alvás naponta szintén segít, ilyenkor a test megújítja magát.

Az is nagyon fontos, hogy elegendő vasat fogyasszunk – főként a hölgyek – . A nők szervezete kevesebb vasat raktároz el mint a férfiaké, hiánya pedig akadályozza a vér áramlását.

Fogyasz elegendő vizet! Ezt nem lehet eléggé kihangsúlyozni! Erre különösen oda kell figyelni télen, hiszen ritkábban érzed szomjasnak magad, ám dehidratáltan a kezek és a lábak hamarabb fagynak át, ahogy a kiszáradt bőr is nehezebben tartja vissza a nedvességet.

Egyértelműnek tűnhet, de ne felejts el rendesen enni, az ember ha nagyon koncentrál előfordul, hogy megfeledkezik az evésről,  “üzemanyag” nélkül pedig nagyon hamar fázni kezdesz!

Végül,ha a lábaidat nagyon hidegnek érzed, gondoskodj magadnak egy kis lábmasszázsról, meleg vizes lábfürdőről vagy akár heti 1-2 reflexológia kezelést is beiktathatsz..

 

Forrás : telegraph.co.uk

 

Rendelőnk reflexológusa Horváth Hajnalka Rita .