A probléma : csomók (igen, a rövid hajon is)

 

A téli szelek összekócolják még a relatív rövid hajat is, amitől az egyes szálak egymáshoz dörzsölődnek. Ha ezeket a csomókat ezután megtámadod a hajkefével, a szálak megtörnek és elhullanak.

A megoldás: “Fésülködéskor, használj valamilyen fésülés-könnyítő terméket (például spray-t) és olyan kefét aminek sörtéi ultra puhák, így könnyedén bánik el a csomókkal, nem húzza a hajad.

 

A népszerű meggyőződéssel ellentétben, nagyon fontos rendszeresen fésülködni is ( bármilyen hosszról is legyen szó) még ha sérült is a hajad. Reggel és este 1-2 percig fésülködni, felgyorsítja a hajnövekedést és pezsdíti a fejbőr vérkeringését. Szintén jó a vérkeringésednek, ha hajmosás közben masszírozod a fejed.

 

A probléma: száraz és fénytelen haj

 

A téli hónapokban, a kemény, hideg időjárás miatt lehet a haj száraz, fénytelen, törékeny.

A megoldás: “Használj valamilyen mély-kondícionálót 2-3 alkalommal egy héten. Legoptimálisabb olyan terméket választani amit a hajgyógyász kifejezetten a te fejbőr/hajtípusodra ír fel. Ezenkívül fontos még  hajmosáskor langyos/hűvös vizet használni leöblítéskor, a forró víz csak tovább traumatizálja fürtjeidet, leforrázza róla a tápanyagokat, amitől fénytelen és töredezett lesz..”

 

A probléma : göndörödés        

Főként, az akinek hosszú a haja, jobb szereti otthon teljesen megszárítani, mielőtt még kimerészkedne a hidegbe. Ettől a rengeteg forró levegőtől azonban a hajhagymák elgyengülnek, a haj pedig száraz és töredezett lesz. Ha ezt még kombinálod a kinti időjárás viszonyokkal is, nem meglepő ha tincseid egészségtelennek látszanak és érződnek.

A megoldás : “Ezt megelőzendő, próbáld a hajszárító és egyéb hajformázó vasak használatát minimalizálni, hagyd a hajad természetesen megszáradni amikor csak teheted.  Ezenkívül, ne fogd túl szoros lófarokba vagy kontyba, mert idővel ebből akár trakciós alopécia is kialakulhat..”

 

A probléma : túl sok csoki

 

Nem szokatlan a téli hónapokban többet nassolni az átlagosnál, kiváltképp karácsony közeledtével. Ám a megnövekedett csokoládé és bejgli bevitel nem kell az egészséges ételek fogyasztásának teljes kiiktatását jelentenie. A haj szerkezetét egy fajta rostos protein, a keratin alkotja, ami azt jelenti,hogy egészséges diétát tartani nélkülözhetetlen az egészséges haj számára

A megoldás: “A csonthéjasok, a lencse,a bab mind kiváló protein források, a haj növekedését felturbózzák azok az ételek melyekben van A,B,C és E vitaminok,vas,cink,magnézium,szelén és réz.

Mondjuk,hogy kondizni jársz és a proteint elsősorban shake-ekből nyered, mindenképpen emlékezz rá, hogy a shake ek gyorsítják a hajhullást azon férfiak esetében akik egyébként is eleve hajlamosak a kopaszodásra.  Ezekben legtöbbször valamilyen növekedést elősegítő hormon,kreatin vagy DHEA található, melyek nem csak az izom tömeg megsokszorozásáért felelősek, de megemelik a tesztoszteron szintet is. A tesztoszteron pedig a DHT nevű anyagot termeli, ami a kopaszságért felelős,ha a hajhagymák hosszú ideig vannak kitéve a hatásának.

Sajnos, ezt a férfiak többsége nem tudja, és akkor veszik észre amikor a hajhullás már látványos.”

Forrás : britishgq.com